کسب رتبه اول قهرمانی نوجوانان کشور توسط آرش عابد دانش آموز آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز

آرش عابد دانش آموز پایه سوم راهنمایی مدرسه راهنمایی امام محمد

باقر(ع) آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز در مسابقات کاراته نوجوانان

کشور رتبه اول را به خود اختصاص داد.

 


   به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه 2

اهواز آرش عابد دانش آموز پایه سوم راهنمایی مدرسه

راهنمایی امام محمد باقر(ع) این ناحیه در مسابقات کاراته

نوجوانان کشور رتبه اول را به خود اختصاص داد.

    مسابقات کاراته کشور سبک گوجوریو اوکیناوایی در تاریخ 

 20 آذرماه سال جاری در تهران برگزار گردید که در رشته کاتا،

این نوجوان خوزستانی با شکست رقیبان در وزن منهای 46

کیلوگرم ضمن کسب رتبه اول، مدال طلای این مسابقات را

به گردن آویخت و جواز حضور در مسابقات  نوجوانان جهان

 که تابستان آینده در کشور روسیه برگزار خواهد شد را

 کسب کرد.


منبع خبر :   روابط عمومی اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز

 

این پسر گل در کلاس اول دانش آموز من

 بوده است.

 

آرش جان تبریک می گویم و

 

 امیدوارم در تمام مراحل زندگیت

 

 موفق باشی.

بازخورد: نقطه پرگار ارزشیابی توصیفی

جناب آقای دکتر حسنی در وبلاگ خود چنین می نویسد:

 

به نام خدا

من در آثارم همچنین در کارگاه ها و سخنرانی هایم به این نکته اشاره کرده ام که نقطه پرگار ارزشیابی کیفی توصیفی در بازخورد است . ازمیان بازخورهای متنوع بازخورد بازخود گفتاری رو درو با دانش آموز یکی از حساس ترین و موثر ترین بازخوردهاست . در بازخورد ها باید به دانش آموز کمک کرد که گام هایش را بهتر و موثر تر بردارد. در کلام و بازخورد معلم اثری شفابخش و یا معجزه اسا وجود دارد. و برعکس در بازخوردهای نامناسب و نادرست معلم مرگ آور و تهدید کننده و نابود کننده سرمایه وجودی دانش آموز است. بازخوردهای معلم به یک دانش آموز در حال تکاپو برای فهمیدن و یادگرفتن مانند یک معجزه او را متحول می کند. بازخوردها می تواند دانش آموز را به چالش بیشتر اندازد و ظرفیت هایش را کشف کند رشد کند و در مسیر پر نشیب و فراز یادگیری پیش برود. برعکس می تواند او را در جایش میخکوب کند. گل های ذوق و همتش را پرپر کند.چندی پیش داستانی را خواندم که با این دیدگاه من تناسب زیادی داشت این داستان می تواند معجزه بازخورد سازنده و انسانی را بیش از پیش اشکار کند. یک از مولفه هی بازخورد بخش بیان موفقیت هاست . دراین بخش معلم می تواند نور امید و روشنایی نگاه مثبت به توانمندی های خود را در بر وجود ش بتاباند. بازخورد سازنده می تواند جلوه ای از معجزه امید باشد.

گروهي قورباغه از بيشه اي عبور مي كردند . دو قورباغه از بين آنها درون چاله اي عميق افتادند . وقتي كه قورباغه‌هاي ديگر ديدند كه چاله خيلي عميق است به آنها  که در حال تلاش کردن بودند. گفتند:  چاله خیلی عمیق است شما حتما" خواهید مرد.  با این حال دو قورباغه سعي می كردند که از چاله بيرون بپرند. قورباغه های بیرون از چاله  مرتب فرياد مي زدند : فاید ندارد موفق نمی شوید . سرانجام يكي از قورباغه ها به آنچه كه قورباغه هاي ديگر مي گفتند اعتنا كرد و نااميد دست از تلاش كشيد و به زمين افتاد و مرد

قورباغه ديگر به سختي و با تمام توان به تلاش خود ادامه داد . آنها که بیرون از چاله بودند دوباره فرياد زدند : به خودت زحمت نده ، ديگر نپر ، تو خواهي مرد . اما قورباغه تنها به پريدن ادامه داد وسرانجام توانست از آنجا خارج شود، وقتي اواز چاله خارج شد قورباغه هاي ديگر گفتند:« نمي شنيدي كه ما چه مي گفتيم ؟

قورباغه نفس زنان  به آنها توضيح داد كه ناشنواست. او فكر مي كرد آنها تمام مدت او را تشويق مي‌كردند 


فرم طرح درس روزانه جهت شرکت در جشنواره

 

 

دانلود

 معلمين پايه اول ابتدايي معماران و مهندسين نظام تعليم و تربيت هستند.

سرکار خانم قربان در همایش معماران تربیت، الگوهای ماندگار و چهره های برتر دوره ابتدایی استان خراسان شمالی معلمين پايه اول ابتدايي معماران و مهندسين نظام تعليم و تربيت هستند.




به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش ابتدایی، سرکار خانم قربان در روز شنبه 5 آذر ماه در همایش معماران تربیت، الگوهای ماندگار و چهره های برتر دوره ابتدایی استان خراسان شمالی شرکت نموده و با گرامیداشت روز بسیج مستضعفین و هفته خانواده سخنان خود را آغاز و ابراز خرسندی نمودند که در جمع معماران و مهندسین نظام تعلیم و تربیت؛ معلمین پایه اول ابتدایی در سالی که تحول بنیادین به معنای واقعی شروع شده است، حضور دارند.

 

ايشان دوران ابتدایی را بهترین زمان برای یادگیری مهارت های زندگی اسلامی کودکان عنوان کرده و فرمودند: در حال حاضر دشمنان انقلاب اسلامی باورهای دینی، فرهنگی و اسلامی را مورد هجوم قرار داده اند و در شرایط جنگ نرم اتحاد ملی و انسجام و  احیاء و حفظ هویت انقلابی ، اسلامی و ایرانی در بین  دانش آموزان از وظایف مهم ما به شمار می رود.

 

معاون محترم آموزش ابتدایی انتظارات خود را به جهت تحقق تحول بنیادین مطرح نموده و فرمودند: کودکان مانند لوح نانوشته ای هستند که در اختیار ما قرار دارند و وظیفه ما کمک به شکوفایی کودکان جهت رشد آنان است تا در دوره های بالاتر نه تنها از ديگران تاثیر نگيرند بلکه بر روي ديگران اثرگذار نير باشند.

 

در ادامه افزودند: از آنجايي كه هر انسانی نیازمند هویت است و این نیاز باعث می شود دانش آموز ما خود را به فرد یا گروهی شبیه سازی کند ، پس وظیفه ما است که در دوره ابتدایی این هویت را تقویت کنیم، البته منظور از این تقویت هویت؛ این نیست که هویت ایرانی و اسلامی را از یکدیگر جدا کنیم.

 

ایشان از جناب آقای وحیدی به عنوان مدافع دوره ابتدایی در جلسات شورای مدیران یاد کرده و در اين رابطه از ايشان تقدير و قدرداني نمودند و اضافه کردند اگر دیگر استانها نیز اینگونه نگاهی به دوره ابتدایی را داشته باشند قطعا در دهه ی آینده می توان شاهد ایران مطلوب 1404 باشيم.

 

ایشان در ادامه به تحولات و فعالیتهایی که در دوره ابتدایی صورت گرفته پرداختند.

  • از وظایف اولیه و از برنامه های اولویت دار معاونت، شناسایی جذب آموزش و نگهداشت کودکان لازم التعلیم است که این از منویات مقام معظم رهبری جهت انسداد مبادی ورودی بیسوادی در پنج سال آینده است.
  • بعد از شناسایی و جذب که مانند چتری بر برنامه های معاونت است، کیفیت بخشی در دوره ابتدایی از اهمیت خاصی برخوردار است.

v     پژوهش محوری از دوره ابتدایی

v     کتابخانه های کلاسی در دوره ابتدایی

v     قرآن پژوهی

v     جشنواره جابربن حیان

  • ورود فناوریهای نوین به کلاس درس در دوره ابتدایی

v     تحول در فرایند تدریس

v     استفاده علمی دانش آموزان و تبلیغ فرهنگ اسلامی در جهان

  • اعمال روشهای نوین در کلاس درس

v     فرصت به دانش آموزان جهت شرکت در فعالیتهای گروهی

v     افزایش علاقه دانش آموزان جهت کسب دانش

  • ارتقای علمی معلمان

v     دانشگاه ویژه فرهنگیان

v     حل شدن مشکل مدارک معادل

  • ساماندهی زمان آموزش

v     کمک به تحکیم خانواده

v     کمک به دانش افزایی معلمین

  • اختصاص نیروی مشاور
  • اجرای طرح سباح و طناورز
  • توسعه مراکز بهبود اختلالات یادگیری
  • ایجاد مدارس قرآنی

v     ایجاد انگیزه برای والدین جهت شرکت در کلاسهای مدارس قرآنی

v     درخواست همکاری معلمین جهت شرکت در طرح ملی حفظ قران (مدیران معلمان و دانش آموزان)

  • آمادگی جهت اجرای استقرار ساختار شش سه سه

v     شکل گیری شورای راهبردی

v     درخواست تشکیل کمیته ساماندهی نیروی انسانی، فضا و تجهیزات

  • استفاده از آقایان در دوره دوم ابتدایی

v     ساماندهی مجازی تا حد امکان با اولویت دوره دوم ابتدایی

  • جذب حداکثری دوره پیش دبستانی جهت پوشش 95 درصدی تا سال 2015 (تعهد داکار)
  • استقرار نظام دوری خصوصا استفاده از معلمین با مدرک لیسانس آموزش ابتدایی
  • تحول کتب پایه اول ابتدایی

v     شناسايي نقاط قوت و ضعف کتب جديد التاليف و تحویل به گروههای آموزشی

v     آموزش معلمان

 

 

در ادامه به سوالات و پيشنهادات دو تن از همكاران كه به نمايندگي از مديران و معلمين دوره ابتدايي نظرات و پيشنهادات خود را ارائه داده بودند؛ پاسخ داده شد.

 

سپس از الگوهای ماندگار و چهره های برتر دوره ابتدایی استان توسط معاون محترم آموزش ابتدايي تقدير بعمل آمد.
منبع خبر :   روابط عمومي معاونت آموزش ابتدايي

20 فن مدیریت کلاس درس(پیام آموزشی ناحیه 2اهواز)

 

دانلود

تکلیف(اصلاح آپلود)

 

 

دانلود تکلیف30/8/90