طرح مشكوة

از سوي معاونت آموزش هاي كوتاه مدت اعلام شد اجراي طرح آموزشي مشكوة ، گامي در جهت ترويج و توسعه فرهنگ عفاف
      مركز برنامه ريزي و آموزش نيروي انساني به منظور افزايش بينش معلمان زن در خصوص فلسفه عفاف و پوشش در اسلام و در راستاي اجراي طرح جامع بصيرت فرهنگيان ، اقدام به برنامه ريزي" طرح مشكوة "نموده است.
   به گزارش معاونت آموزش هاي كوتاه مدت اين طرح با مشاركت سازمان بسيج دانش آموزي و فرهنگيان در مرحله اول صرفا در مراكز استان هاي كشور برگزار خواهد شد. اين طرح در اولويت اول ، معلمان زن شاغل در مراكز استان ها (مديران ، معاونان ، دبيران، مربيان و هنرآموزان مقاطع راهنمايي ، متوسطه و پيش دانشگاهي) را پوشش خواهد داد و در الويت دوم معلمان مقطع ابتدايي مشمول اين دوره آموزشي خواهند بود.
گفتني است مدت اجراي اين طرح با كد 91301257 شش روزو زمان آن از مهر ماه تا پايان سال جاري خواهد بود و فراگيران در صورت كسب حداقل 60درصد نمره در آزمون كتبي ، گواهينامه ضمن خدمت دريافت خواهند نمود.
 منبع:مرکز برنامه ریزی وآموزش نیروی انسانی

دو نکته  مهم در خصوص دفتر«  مدیریت فرایندهای کلاس »

............................................................

  دو نکته  مهم در خصوص دفتر«  مدیریت فرایندهای کلاس »خوب است که  به دیگران هم اطلاع رسانی کنیم :

 1)       نکته اول  مربوط به فرم شماره 5 یعنی « ثبت عملکرد دانش آموز » : 

یادمان باشد که این فرم،  یکی از ابزارهای در اختیار معلم است . پس معلم  در صورت نیاز ،  احتیاج  و تشخیص  می تواند روند پیشرفت تحصیلی دانش آموزان را متناسب با هدف ها و انتظارات دروس ، در آن ثبت نماید .-  ( نکته : گرچه بعد از استقرار کامل برنامه ارزشیابی کیفی – توصیفی و تغییر نگرش معلمان ، این نمون برگ یکی از کلیدی ترین فرم های در اختیار معلم خواهد بود  ) -  یادآوری و تاکید می گردد در صورتی که امکان ِ مستند سازی پیشرفت تحصیلی -تربیتی دانش آموز در پوشه کار ، فراهم است ، نیازی نیست که معلم این فرم را برای همه‌ی دانش آموزان تکمیل نماید .

 

2)      نکته دوم  مربوط به فرم شماره 6 یعنی « جمع بندی عملکرد دانش آموزان در فرایند یادگیری » :   

   این فرم بجای فرم خودارزیابی معلم از عملکرد ماهانه دانش آموز  است و با تکمیل این فرم دیگر نیازی نیست که همکاران این فرم را در پوشه کار دانش آموز تکمیل نمایند  . ضمنا   با خبر شدم  که برخی از استان ها بجای ،جا بخشی به 10 درس برای پایه های سوم و چهارم تنها 8 خانه را اختصاص داده اند ، چنانچه  همکاری  با این مشکل روبرو است پیشنهاد می شود  که همکاران محترم برای ایجاد وحدت رویه و با توجه به اینکه  ممکن است  دروس تربیت بدنی و هنر معلم  تخصصی  داشته باشند  جمع بندی عملکرد دانش آموزان در فرایند یادگیری این دو درس را ، در این جدول ننویسند  .  

............................................................

منبع:وبلاگ آقای دکتر بهمن قره داغی http://akt1388.persianblog.ir/

برنامه کلاسی مصور (باجلد کتاب های جدید)

 

دانلود

دانلود طرح درس تم یک (کامل)

 

تم ۱ ریاضی        دانلود

صفحه ۲           دانلود

صفحه ۳            دانلود

صفحه ۴            دانلود

صفحه ۵            دانلود

صفحه ۶            دانلود

صفحه۷             دانلود

صلاحيت‌ها و يادگيري‌هاي مشترك جهت تهیه جدول دو بعدی

صلاحيت‌ها و يادگيري‌هاي مشترك

درعنصرتفكر و تعقل:

تخيل، حل مسئله، تفكر انتقادي، ابداع و خلق، تفكر سيستمي، پرسش‌گري، كاوش‌گري، هدايت مشاهدات، تحليل، قضاوت براساس شواهد، تصميم‌گيري، قضاوت براساس نظام معيار (تعقل)، تأمل در خود، خود ارزش‌يابي

 

درعنصرايمان و باور:

نگرش توحيدي، كرامت و قدرت اراده و انتخاب انسان، ارزشمندي تفكر و تعقل، ارزشمندي مخلوقات، هدفمندي خلقت، ارزشمندي علم و علم جويي، ارزشمندي نهاد خانواده، وطن‌دوستي

 

درعنصركار و عمل و مجاهدت:

يادگيري مستمر، خود مديريتي، انجام واجبات و ترك محرمات، مشاركت، همياري، مهارت كار با ديگران، مهارت‌هاي ارتباطي، مهارت رهبري، مطالعه و پژوهش، استفاده از فنّاوري اطلاعات و ارتباطات، توليد محصول

 

درعنصراخلاق و آداب:

حفظ و پالايش انگيز‌ه‌ها(نيت)، خودپايي و خودپالايي، اعتماد به نفس، مسئوليت‌پذيري، انعطاف، اخلاق حرفه‌اي، پشتكار، نظم و قانون‌مداري، صدق، صبر، عدالت‌خواهي و حق‌طلبي، حسن خلق، احسان و رافت،قناعت، استقامت و حيا

دانلود راهنمای ریاضی کلاس اول دبستان

 

دانلود 

راهنمای ریاضی کلاس اول دبستان

 

تاصفحه ۳۵

بازی های  شمارش

همانطور که می دانیم در برنامه ی جدید درس ریاضی دانش آموز باید به صورت طوطی وار تاپنج را شمارش نماید.

به همین جهت بازی هایی را امروز در کلاس طراحی و کار نمودم.

۱ - بعد از اینکه مطمئن شدم واقعا بچه ها تا ۵را طوطی وار می شمارند ، متوجه شدم که علاوه بر شمارش ، به صورت کاردینالیتی هم تا ۵مشکلی ندارند.خواستم که جعبه ی مداد رنگی های خود را روی میز بگذارند و با فرمان من هر عددی را که گفتم به همان اندازه مداد در دست بگیرند.

 

۲ ـ میزو صندلی ها را کنار زدیم و خواستم که بچه ها دور تا دور کلاس بایستند.با فرمان من که چه عددی را می گفتم بچه ها عضو گیری می کردند.مثلاً وقتی می گفتم یک، بچه ها تک تک پراکنده می ایستادند.وقتی می گفتم دو،گروه های دونفری درست می کردند و دست دور گردن هم می انداختند.به همین صورت تا عدد ۵

بچه ها خیلی خیلی لذت بردند واز من خواستند که روزهای دیگر هم با آن ها این بازی را انجام دهم.تجربه ی شیرینی بود.(راستی بعد از سال ها کار در مدرسه ی پسرانه امسال معلم دختر کوچولوها هستم.)