دو نکته مهم در خصوص دفتر« مدیریت فرایندهای کلاس »
............................................................
دو نکته مهم در خصوص دفتر« مدیریت فرایندهای کلاس »خوب است که به دیگران هم اطلاع رسانی کنیم :
1) نکته اول مربوط به فرم شماره 5 یعنی « ثبت عملکرد دانش آموز » :
یادمان باشد که این فرم، یکی از ابزارهای در اختیار معلم است . پس معلم در صورت نیاز ، احتیاج و تشخیص می تواند روند پیشرفت تحصیلی دانش آموزان را متناسب با هدف ها و انتظارات دروس ، در آن ثبت نماید .- ( نکته : گرچه بعد از استقرار کامل برنامه ارزشیابی کیفی – توصیفی و تغییر نگرش معلمان ، این نمون برگ یکی از کلیدی ترین فرم های در اختیار معلم خواهد بود ) - یادآوری و تاکید می گردد در صورتی که امکان ِ مستند سازی پیشرفت تحصیلی -تربیتی دانش آموز در پوشه کار ، فراهم است ، نیازی نیست که معلم این فرم را برای همهی دانش آموزان تکمیل نماید .
2) نکته دوم مربوط به فرم شماره 6 یعنی « جمع بندی عملکرد دانش آموزان در فرایند یادگیری » :
این فرم بجای فرم خودارزیابی معلم از عملکرد ماهانه دانش آموز است و با تکمیل این فرم دیگر نیازی نیست که همکاران این فرم را در پوشه کار دانش آموز تکمیل نمایند . ضمنا با خبر شدم که برخی از استان ها بجای ،جا بخشی به 10 درس برای پایه های سوم و چهارم تنها 8 خانه را اختصاص داده اند ، چنانچه همکاری با این مشکل روبرو است پیشنهاد می شود که همکاران محترم برای ایجاد وحدت رویه و با توجه به اینکه ممکن است دروس تربیت بدنی و هنر معلم تخصصی داشته باشند جمع بندی عملکرد دانش آموزان در فرایند یادگیری این دو درس را ، در این جدول ننویسند .
............................................................
منبع:وبلاگ آقای دکتر بهمن قره داغی http://akt1388.persianblog.ir/
دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش ابتدايي با 19 سال سابقه كاري در پايه اول ابتدايي،مجري ارزشيابي توصيفي ،سرگروه آموزشی اول ابتدایی ،داور جشنواره های تدریس ، داور جشنواره جابربن حیان ،ناظر علمی ارزشیابی توصیفی در منطقه ،مدرس کتب جدید التالیف اول ، دوم و ششم،مدرس ریاضی ،مدرس علوم،مدرس هنر،مدرس کاروفناوری،آموزگار دبستان رهنمای پسرانه در ناحيه دو اهوازواقع در شهرک نفت ،اميدوارم كه با ارائه ي نظرات سازنده ي خود مرا در ادامه ي اين راه ياري نماييد.